Bliv medlem

Ønsker du at blive medlem i Holte Roklub, skal du straks vide, at du er meget velkommen til at deltage i vort aktive klubliv. Skal dit medlemsskab blive en succes, hviler halvdelen af ansvaret og arbejdet på dig selv, resten tager klubben sig af.

Når du afsender kontaktformularen, er du ikke automatisk roer i Holte Roklub. Men du vil blive kontaktet af klubben for en nærmere snak om mulighederne herunder om der er plads på årets ro- og kajakskoler - eller, hvordan du kommer i gang med roningen, hvis du allerede er frigivet som roer fra en anden klub.

Du behøver ikke de helt store forudsætninger for at lære at ro, men det er en fordel, at du er i nogenlunde form og har en god balance. Derudover skal du skal kunne svømme mindst 600 m. På in- og ourriggerroskolerne er alderskravet min. 16 år, mens det for ungdomskajak og kajakpolo er min. 12 år.

Hvis du allerede har besluttet dig for at søge om medlemskab - og har været i kontakt med klubben herom, skal du bruge linket "Online indmeldelse" nederst på denne side.

Rosporten er meget populær, og det er ikke altid, at kapaciteten ved den frivillige instruktion strækker til. Du kan derfor risikere at stå på venteliste til der er plads på ro- eller kajakskolen.

Efter klubben har modtaget kontaktformularen, vil du blive kontaktet af en instruktør eller et bestyrelsesmedlem. Hvis denne kontakt fører til beslutning / tilbud om medlemskab, vil du modtage nærmere information om selve indmeldelsen og betaling af kontingent, mv.

Velkommen i Holte Roklub!

Kontakt om medlemskab

Hvis du ønsker at høre nærmere om mulighederne for roning i Holte Roklub udfylder du kontaktformularen via dette link:

Ansøgning om medlemskab

Hvis du ønsker at melde dig ind i Holte Roklub (ansøge om medlemskab), skal du være opmærksom på, at der vil blive opkrævet kontingent og indmeldelsesgebyr. Det er vigtigt, at du inden indmeldelsen har haft kontakt til klubbens bestyrelse eller lederne af ro- og kajakskolerne og forhørt dig om mulighederne for roning i Holte Roklub. Herunder har sikret dig, at der er ledige pladser på ro- og kajakskolerne, hvis du ikke er frigivet som roer fra en anden klub.

Du vil undervejs i indmeldelsen blive spurgt om din motivation for at søge medlemskab, og der vil også være en rubrik vedr. helbredsmæssige forhold. Med hensyn til sidstnævnte behøver du ikke at skrive noget. Men du skal være opmærksom på, at der kan være helbredsmæssige forhold, der betyder, at roning ikke er en mulig eller hensigtsmæssig sport. Du er velkommen til at kontakte en fra bestyrelsen, hvis du er i tvivl om noget. Dine oplysninger vil naturligvis blive behandlet fortroligt.

Når du har fået skrevet dine basisoplysninger, vil der være mulighed for at vælge et hold/medlemskab: Roning, Kajak eller Polokajak. Du skal kun vælge én ting. Dette vil være dit primære tilhørsforhold i klubben. Men du kan sagtens deltage i aktiviteter og roning inden for de andre områder.

Efter afsluttet betaling vil du modtage en automatisk kvittering. Når vi efter nogle dage har registreret din indmeldelse (ansøgning om medlemskab), vil du høre nærmere fra os.

Du melder dig ind ved at trykke på dette link (funktionen er ikke understøttet af Internet Explorer):

Online indmeldelse

Du vil i den forbindelse blive opkrævet et indmeldelsesgebyr samt kontingent for kalenderåret. (I alt 2.500 kr. for voksne og 2.000 kr. for unge). Hvis din ansøgning/indmeldelse ikke kan imødekommes, vil du få beløbet refunderet.