Roskole for formiddagsroere

Da roning er en sport der foregår på vandet er sikkerheden vigtig. For at blive optaget på roskole er der nogle krav til din fysik. Du skal kunne svømme 600 m uden bundkontakt. Du skal have god balance, så du kan bevæge dig sikkert i båden.

På roskolen vil du lære rotaget og teknikken i at ro, bådens opbygning og udstyr og hvordan den styres. Vi ror i en klassisk robåd, som er en god stabil båd til motion og turroning kaldet en inrigger.

Har du ikke roet før har du mulighed for at få en prøvetur på vandet, d. 23. eller 25. april kl. 10.
Tilmelding til 60+ koordinator på e-mail 60.plus@holte-roklub.dk

Roskole 2024

• Torsdag den 2. maj   kl. 10:00 – 14:00
  • Tirsdag den 7.  maj   kl. 10:00 – 14:00
  • Tirsdag den 14. maj   10:00 – 14:00
  • Torsdag den 16.maj 10:00 – 14:00

Du skal kunne deltage alle dage.

Efter roskolen vil du ro med i fællesroningen stadig med en instruktør i robåden og når du har roet 100 km og har styr på teknikken, behersker rotaget og kommandoerne på fornuftig vis, bliver du frigivet. Du kan så foruden at ro i vores daglige rofarvand også komme med på ture til andre roklubbers farvand.

Tilmeld dig til roskole på e-mail 60.plus@holte-roklub.dk